Hos MODUS vil du møde en nøje tilrettelagt undervisning. Vi har fokus på at tilegne den enkelte elev grundlæggende metoder til at udvikle arkitektur- og designprojekter. Det gør vi ved at introducere dig til en række tegneteknikker og formøvelser, der gør dig i stand til at realisere individuelle projekter.

Opgaverne hos MODUS har fokus på evnen til at omsætte og transformere materialer. Derigennem udvikles kompetencer til at løse en hjemmeopgave og optagelsesprøve, som er en forudsætning for at blive optaget på arkitekt- og designskolerne. Vores undervisningslokaler ligger i hjertet af Nørrebro, her sidder vores arkitektur- og designelever i samme lokale. Det giver mulighed for at have et fælles tværfagligt rum på tværs af de to fag, hvor man er fælles om specifikke form- og tegneøvelser og giver eleverne indblik i hinandens processer. Eleverne deles op inde i forløbet med hver deres underviser, der giver mulighed for fordybelse i enten arkitektur- eller designmetoden.

Vi har mange elever, der bruger kurserne som forberedelse til arkitekt- og designskolen. Andre bruger kurserne som mulighed for at 'snuse' til faget, og nogle elever bruger det som udvikling af en allerede etableret kreativ praksis. Undervisningen tager udgangspunkt i elevens individuelle arbejde. Det er derfor muligt at følge studiet uanset forudsætninger.

MODUS har eksisteret siden 2015 og er stiftet af arkitekt Kristine Mogensen. Kristine har været ansat som underviser ved KADK i adskillige år og har derfor indgående kendskab til KADKs optagelseskrav samt uddannelsens forløb. På Modus får du undervisning af Kristine Mogensen samt et udvalg af dygtige designere og arkitekter. Via Modus’ udvalg af undervisere er der en god forbindelse til arkitekt- og designskolen, da nogle af gæstelærerne er under uddannelse eller nyligt færdiguddannet, mens andre er selvstændige og har en forbindelse til den akutelle design- og arkitektur scene i Danmark.

Alle er velkomne!

Citater fra tidligere elever:

"Jeg vil bare sige tak for 3 rigtig gode kurser hvor jeg har lært så meget. Synes virkelig det var nogle gode dage på modus. Og så vil jeg også sige at jeg er kommet ind på design på kadk"
Fabian

''JEG KOM IND PÅ ARKITEKTUR - Det Kongelige Akademi! Det er uden en skygge af tvivl jeres to kurser, der har haft en altafgørende indflydelse på optagelsesprøverne. Sparringen der foregik mellem kursisterne samt jeres professionelle syn på ens tegninger og proces har været en uvurderlig læring. Jeg blev klædt godt på med selvtillid og adskillelige værktøjer, til at tackle optagelsesprøverne. Tusind tak for jeres fokus og engagement!''
Karl

"Det har været en stor fornøjelse at gå på designlinjen hos Modus. Man for lov til at udfolde sig ud fra ens interesseområder og kvalifikationer  i et trygt miljø blandt dygtige undervisere, der tager hånd om hver enkelt elev"
Sarah

''Tak for et super godt kursus - det var meget brugbart til optagelsesprøven!''
Laura

''Tak for all hjælp og for et godt kursus. Jeg føler jeg har lært meget, og at jeg nu er godt forberedt til optagelsesprøverne.''
Erle

''Tak for et lærerigt forløb hos Modus! Jeg kan med glæde fortælle jeg er blevet optaget på Arkitektskolen Århus!''
Oscar

"På kurset fik jeg dannet forståelse, inspiration, nysgerrighed og gåpåmod til optagelsesprocessen. Jeg har Modus at takke for mit studie tilbud på både KADK og AARCH."
Daniella

"Tak for et godt kursus med masser af brugbar viden og redskaber!"
Betina

"Jeg skriver for at takke jer, for at hjælpe mig med at komme ind på mit drømmestudie. Jeg var med på jeres Vinter Kursus i år , og jeg kan med glæde informere jer at jeg har fået en studieplads på Århus Arkitektskole. Tak for alt."
Sinem

"Jeg vil gerne sige et stort tak for, at I havde troen på mine evner inden for arkitektfaget. Jeg vil i hvert fald aldrig glemme, hvor grobunden og interessen startede for faget!"
Sinne

"Tusind tak for tre dejlige, lærerige kurser! Jeg kan med glæde fortælle, at jeg er blevet optaget på arkitektskolen. Tak for jeres gode råd og vejledning. Det sætter jeg virkelig stor pris på."
Maria

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål om kurserne:Mail@modusskole.dk+45 2624 0713

Citater fra tidligere elever:

"På kurset fik jeg dannet forståelse, inspiration, nysgerrighed og gåpåmod til optagelsesprocessen.Jeg har Modus at takke for mit studie tilbud på både KADK og AARCH."
Daniella 2020

"Tak for et godt kursus med masser af brugbar viden og redskaber!"
Betina 2019

"
Sinem 2018

Sinne 2017